Bio

Piyanist, besteci, ses tasarımcısı ve eğitmen Çiğdem Borucu, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda piyano, Avusturya Hochschule für Musik und Darstellende Kunst in Graz ’da oda müziği eğitimi gördü. Conservatory of Music at Brooklyn College’dan (CUNY) piyano ve kompozisyon alanlarında lisans ve master derecelerini aldı. Miriam Gideon ve John Cage ödüllerini kazandı. Michael Rogers ile piyano, Noah Creshevsky ile kompozisyon, George Skip Brunner ile electro-acoustic müzik çalıştı. Besteleri ABD ve Güney Amerika'da bir çok festival ve radyo programında çalındı. 2001 yılında İstanbul'a dönen Çiğdem Borucu, İstanbul Bilgi Üniversitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi ve İstanbul Şehir Üniversite'sinde ders verdi. Solo piyano ve elektro-akustik kompozisyonlar dışında tiyatro, yerleştirme, film ve video yapımlarına müzik ve ses tasarımı uygulamaları yapmaktadır.

 

CV

ÖĞRENİM


Conservatory of Music at Brooklyn College, City University of  New York, ABD.

Yüksek Lisans Derecesi (M.M.) 2000

Müzik Kompozisyon 


Conservatory of Music at Brooklyn College, City University of  New York, ABD.

Lisans Derecesi (B.M.) 1998

Piyano Performans


Hochschule fur Music und Darstellende Kunst in Graz, Avusturya.

Oda Müziği

           

İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı, İstanbul, Türkiye.

Piyano Performans

PROFESYONEL DENEYİMLER

2014-2016     Yarı Zamanlı Eğitmen. Sinema Ve Televizyon Bölümü, İletişim Fakültesi, İstanbul Şehir Üniversitesi.

                     Ders: Sinemada Müzik ve Ses Tasarımı.


2011-2014     Yarı Zamanlı Eğitmen. Medya ve İletişim Bölümü, İzmir Ekonomi Üniversitesi.

                     Ders: Sinemada Müzik ve Ses Tasarımı.          


2009-2011     Yarı Zamanlı Eğitmen. Sinema ve Televizyon Bölümü, İstanbul Bilgi Üniversitesi

                     Ders: Sinema için Ses Pratikleri.                                  


Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, İstanbul Bilgi Üniversitesi.

Ders: Görsel Tasarım için Müzik.


2005-            Serbest Müzisyen


2001-2005    Öğretim Görevlisi, Müzik Bölümü, İstanbul Bilgi Üniversitesi.

                     Lisans dersleri: Elektronik Müzik Tarihi, Elektronik Müzik Stil Analizi,

                     Yirminci Yüzyıl Müzik Tarihi, Dinleme Analizi, Kayıt Teknolojileri,

                     Kompozisyon.                            

                     Yüksek Lisans dersleri: Müzikte Yeni Yollar, Müzikte Yorum.


2003-2004    İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü Başkanı.



DANS MÜZİK VE SES TİYATROSU İÇİN MÜZİK

Gümüş Ay

Haiku, şiir ve dolunay için müzik performansı.

Sabancı Müzesi. Ekim 2017.


Punta Atmak

Mask Tiyatrosu

Sabancı Müzesi. Ekim 2016.


Irk Bitig

Yönetmen: Emre Koyuncuoğlu

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Tiyatrosu. Mayıs 2008.

16. Uluslararası Istanbul Tiyatro Festivali. Mayıs 2008.

13. Ankara Uluslararası Tiyatro Festivali, Kasım 2008.


Fiction as Reality

Yönetmen/Dans Düzeni: Emre Koyuncuoğlu

‘0090KunstenFestival’ Tiyatro Festivali, Antwerp, Şubat 2006.

‘dansem’ Dans Festivali, Marsilya, Ekim 2007.

‘El Teatro’ dans festivali,Tunus, Mart 2008.


Home Sweet Home

Yönetmen: Emre Koyuncuoğlu

Çeltik Kilisesi, Diyarbakır, Ekim 2003.

‘Kunsten Festival des Arts’ Tiyatro Festivali, Brüksel, Mayıs 2004.

14. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali, Haziran 2004.

‘Tanz im August’ Dans Festivali, Berlin, Ağustos 2004.

 

TİYATRO İÇİN MÜZİK

Proust-Pamuk-Bellek

Proust ve Pamuk’un romanlarından uyarlama.

Opole Tiyatrosu, Polonya. İstanbul Tiyatro Festivali. Temmuz 2014.


İçtima-i Hakiki

Derleyen ve Yöneten: Emre Koyuncuoğlu

İstanbul Tiyatro Festivali. Mayıs 2012.


Hedda Gabler

Yazan: Henrik İbsen.

İstanbul Şehir Tiyatroları. Nisan 2012.


Nathan Schweight

Gotthold Ephraim Lessing’in oyunundan esinlenerek hazırlanan tiyatro projesi.

Theater Freiburg, Almanya. Mayis 2010.

Karanlıkta Komedi

Yazan: Peter Shaffer

Kocaeli Büyükşehir Tiyatrosu. Nisan 2011.


Sırça Kümes

Yazan: Tennessie Williams

Eskişehir Şehir Tiyatrosu. Mart 2009.


Yastık Adam

Yazan: Martin McDonagh

Talimhane Tiyatrosu, Mart 2009.


Dali Göndermeleri İçimi Isıtıyor

Yazan: Jose Rivera

Aksanat Yeni Kuşak Tiyatro.Ekim 2008.

Karatavuk

Yazan: David Harrower


Dot. Şubat 2008.


Yuva

Yazan: Franz Xavier Kroetz

Aksanat Yeni Kuşak Tiyatro. Şubat 2007.

Çok Uzak

Yazan: Caryl Churchill

Dot. Mart 2006.


Küller küllere-Bir de yolluk

Yazan: Harold Pinter

Aksanat Yeni Kuşak Tiyatro. Mart 2006.


Geçit Yok

Yazan: Conor Mc Phearson


Kocaeli Büyükşehir Tiyatrosu, Ekim 2005.

Kıvranış I.Tutku II. 4.48 Psikozu

Yazan: Sarah Kane

13.Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali, Mayıs 2002.

2. Ankara Uluslararası Tiyatro Festivali, Ekim 2003.

Babylon, 2003.

Maya Sahnesi 2003.

FİLM İÇİN MÜZİK

İstanbul do/redo/undo

sular, sokaklar, suratlar

Yönetmen: Nezih Erdoğan

İstanbul 2010 Kültür Başkenti Projesi.

Gösterim: İstanbul Film Festivali, 2010.


Making of the wall

Yönetmen: Gülsün Karamustafa

Gösterim: Küba Bienali, 2003.

SES YERLEŞTİRMELERİ

Margins of İstanbul

Liman Şehri Konuşmaları. İstanbul-Anvers. Mas Müzesi, Antwerp. Ekim 2015.


Kentin Söyledikleri

Herşeyden Sonra. Simens Sanat Galerisi. Kasım 2013.


Sinop Sesleri

Geleceği Biriktirmek Sergisi.

Tarihi Sinop Cezaevi, Eylül 2011.


Vuruş

Sinopale, Tarihi Sinop Cezaevi, Ağustos 2006.


Heimat

‘Under the Sign of the City’ sergisi için

Artist: Hüseyin Alptekin

Bonn, Kunst Museum, Aralık 2001.

 

ATÖLYE ÇALIŞMALARI

Film Müzikleri Atölyesi. 18. Uçan Süpürge Kadın Filmleri Festivali. Mayıs 2015.


‘Helesa’ Atölye ve Performansı.

5. Uluslararası Sinop Bienali. Temmuz 2014.


Sesin Bedenleri

ÇGSM, İstanbul Şehir Tiyatroları, Şubat-Mayıs 2012.


Geleceği Biriktirmek Kent Buluşması

Müzik ve Ses Atölyesi. Sinop, Eylül 2011.


Çağdaş Müzikte Ses Kullanımı

ÇGSM, İstanbul Şehir Tiyatroları, Mayıs 2011.

YAYINLAR

“Ne içindeyim zamanın, ne de büsbütün dışında”. Şarkı Söyleyen Kadınlar ve Arvo Part. Sekans Sinema Kültür Dergisi, Sayı:2.2016:98-110.


“Yeni Türkiye Sineması İçin Olanaklar: Vizontele Tuuba’da Ses ve Müzik”, Ve Sinema, Gül Yaşartürk (Ed), İstanbul: Doruk, 2013, ss. 67-83.


“Üç Maymun’un Sesi Çıkıyor”, Radikal, 15.11.2008.


“Bond ve Sesin Operasyonları”, Radikal, 22.11.2008.


“Eski sesler, yeni sesler, yeni nostaljiler”, Radikal. 3.01.2009

ÖDÜLLER

John Cage ödülü, Haziran 2000, Brooklyn College, CUNY.


Meriem Gideon ödülü, Haziran 1998, Brooklyn College, CUNY.

 

PANELLER

Phonem Elektronik Müzik Festivali, İstanbul, Mart 2002.

Konu:  ‘The future ways of listening to music’.

Katılımcılar: David Toop (moderatör),Vladislav Delay (Luomo), Çiğdem Borucu, Brnd Jestram (Tarwater), Ronald Lippok (Tarwater)


Diyarbakır Sanat Merkezi

Konu: ‘Tiyatroda görüntü ve ses kullanımı’, Haziran 2003.

Katılımcılar: Emre Koyuncuoğlu, Aydın Sarıoğlu, Çiğdem Borucu

FESTİVAL VE PROGRAM KOORDİNATÖRLÜĞÜ

New Music Days Program Koordinatörü, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Nisan 2004.


Electronic Life Forms Festivali, Akademik  Program Koordinatörü, Istanbul Bilgi Üniversitesi, Mayıs 2002.


Composers Concert Koordinatörlüğü, Brooklyn College, CUNY. 1995-2000.

SESSİZ FİLMLERE EŞLİK

Osmanlı Görüntüleri Seçkisi. Aksanat, Aralık 2016.


Osmanlı’dan Manzaralar. 22.Gezici Festival, Ankara, Kastamonu 2016.


Osmanlı Görüntüleri Seçkisi. Pera Müzesi, Aralık 2015.


Osmanlı’dan Manzaralar. 20.Gezici Festival, Ankara. Aralık 2014.


Osmanlı’dan Sinema Manzaraları. İstanbul Sessiz Sinema Günleri.

İstanbul Modern. Ekim 2014.

 

KONSERLER

 * Gümüş Ay. Sabancı Müzesi bahçesi. Ekim 2017.


* Türk halk müziği ve Osmanlı Saray müziği konseri. Dünya Müziği Festivali. Muddenahalli, Hindistan. Ekim 2017.    


* IBB Şehir Tiyatroları ÇGSM Korosu Konseri, Gelenekten Çağdaşa. Konserin ikinci bölümü. Besteci ve şef: Çiğdem Borucu. Haldun Taner Sahnesi, Kadıköy, İstanbul, 30.Nisan 2012.


* Ancient Breath of the Sea and Pulling Away from the Material World: Terry Winter Owens, CUNY Graduate Center, New York City, 28 Ekim 2004.


*Brooklyn College Percussion Ensemble ile birlikte ‘New Music Festival’, Istanbul Bilgi Üniversitesi, 5-8 Nisan 2004.


*Mesnevi. Çiğdem Borucu. ‘International Electroacoustic Music Festival’, Brooklyn College, New York City, 28 Ekim 2003.‘International Electroacoustic Music Festival’, Bogota, Kolombia, 6 Kasım 2001.


* Coruscation I (Dünya Prömieri). Hazırlanmış piyano ve elektronik sesler. John J.A.Janone, Skip Brunner, Cigdem Borucu. ‘Elenctro-acoustic Music Festival’. Brooklyn College, 6 Kasım 2000.


* Silver Moon. Çiğdem Borucu. Roulette, New York, 8 Kasım 1996.


* Mallarme. Boulez. Brooklyn College Percussion Ensemble ile birlikte.

Şef: Morris Lang.


*Amores John Cage. Brooklyn College Percussion Ensemble ile birlikte.

Şef: Morris Lang.


*1001 Gece Masalları. Çiğdem Borucu. Brooklyn College. 2 Aralık 1998.   


* Pitch Dark Moon. Çiğdem Borucu. Conservatory Composers Concert. 19 Mayıs 1997.

   

*Solo piyano resitali: Beethoven 6 Bagatelle, Op. 126, Mozart Sonat Sib Majör, KV 333, Liszt Love Dream, Schumann Papillons, Op.2, Bartok 6 Bulgar Ritminde Dans. Brooklyn College, 26 Mayıs 1998.


*Liebeslieder Waltzes, Op. 52 Brahms Brooklyn College Oda Müziği Korosu ile birlikte.

Brooklyn College, 28 Nisan 1996.


* Orkestral Suitler Stravinsky. Brooklyn College Konservatuarı Orkestrası ile birlikte.

Şef: Harry Saltzman.


*Brooklyn College Improvised Music Ensemble konserleri. Brooklyn College ve Tonic, 8-9 Mayıs 1999.


*From There to Here. Çiğdem Borucu. Conservatory Composers Concert. 12 Aralık 1994.


* Chansons Madecasses. Ravel. Elsa Higby-mezzo soprano ile birlikte. Washington Square United Methodist Church. 22 Aralık 1994.

KOMPOZİSYONLAR

Balkan Kadınlar-piyano için


Karadağ-piyano için

Gümüş Ay-piyano için

Trendeki Askerler-piyano için

Eski Kahire’nin Sokakları-piyano için

Göç-piyano için

Kayıp İstanbul-piyano için


Vertical-keman ve hazırlanmış piyano için

Primary- cello ve hazırlanmış piyano için

Subordinate and flute improv: Cello, hazırlanmış piyano, flüt ve elektronikler.

Tranquility: Kalimba ve sythn


Earth: Tape kompozisyonu. Çevre sesleri ve vokal

İstanbul Do/Redo/Undo: Sular,Sokaklar, Suratlar: Çevre sesleri, hazırlanmış piyano ve elektronikler.

Korkuyorum- Koro ve piyano için. (2012)


Pillow Man- bestede elektronik sesler yer alır. (2010)


Çok Uzak- 3 bölüm- bestede elektronik sesler, çevre sesleri, piyano, hazırlanmış piyano ve klarnet yer alır. (2009)


EMSA-bestede elektik gitar ve kontrabas yer alır. (2008)


Aegidium at the Parvis de Saint Gilles- hazırlanmış piyano için. (2005)


Circle of Bb- üç saksofon, vokal, hazırlanmış piyano ve canlı elektonik sesler. Beste si bemol ve doğuşkanları üzerine dayalıdır. (2004)


Mesnevi-vokaller, violonsel, ney ve video için. Bu beste‘Electroacoustic Music Ensemble of Brooklyn College’  CD’sinde yer alır (2000).


Epicentre- sadece tape için. Bestede modifiye edilmiş perküsyon sesleri ve obua yer alır. 17 Ağustos 1999 depreminden sonra yazılmıştır. Bu beste ‘Electroacoustic Music Ensemble of Brooklyn College’ CD’sinde yer alır (2001).


Istanbul – sadece tape için. Beste İstanbul şehir seslerini içerir. Bu beste ‘The Electroacoustic Music Ensemble of Brooklyn College’ CD’sinde yer alır (1999).


Al-Datma – soprano, alto ve hazırlanmış piyano için. Metin 1001 gece masallarından biri olan “Prensenses Al-Datma ve Prens Behram”’dan alınmıştır.


Pitch-Dark Moon –soprano, alto, tenor, viyolonsel, perküsyon ve elektronik sesler. Metin Izumi Shikibu’nun haikusundan alınmıştır.


Silver Moon – saksofon, hazırlanmış piyano ve elektronik sesler. Bu beste ‘Electroacoustic Music Ensemble of Brooklyn College’ CD’sinde yer alır (1997).

   


From There to Here- piyano ve keman için.